Monday, November 8, 2010

EYEBALL

Telah agak lama aku tidak mendengar berita dari rakan-rakan di Kuala Terengganu disebabkan aku agak sibuk dengan urusan keluarga di kampung, di Kedah.  Baru-baru ini sempat juga bertemu dan bertanya khabar.





Ini semasa aku di temani oleh isteriku, sempat bertemu mata dengan Pak Nuar, 9W2YAY, dan Sdr. Hafiz, yang baru berjinak-jinak dengan radio. Seperti biasa, bila bertemu, macam-macam perkara yang diperbincangkan.


 Eyeball ini juga turut disertai oleh 9W2KCG serta isteri, 9W2TFK, 9W2FSI dan 9W2HHA.  Masing-masing membawa carita.  Sementara aku hanya menjadi pendengar setia.  Sekali-sekala aku mencelah untuk memeriahkan suasana.  Maklum sajalah, agak lama tak bersua muka.  Rakan-rakan di hujung tahun agak sibuk dengan tugasan saltmine.  Biasalah tu.


Kini, keadaan cuaca di Terengganu, sudah mula melangkah masuk musim banjir.  Jadi masing agak sibuk membuat persaipan awal, agar tidak menjadi kelam kabut andai sesuatu yang di luar dugaan terjadi.  Situasi di Kedah dan Perlis adalah sebagai pengajaran. 



No comments:

Post a Comment