Tuesday, October 5, 2010

EYEBALL MALAM AIDIL FITRI RAKAN HAM LOKALAN SIK

Rakan-rakan HAM lokalan Sik telah mengadakan eyeball pada malam Aidil Fitri bertempat di rumah 9W2CEY.  Aku telah dijemput oleh 9W2NSK, yang mempunyai pertalian darah kekeluargaan dengan ku, pada jam 9.00 malam.  Setibanya kami di rumah 9W2CEY, rupanya sudah ada yang tiba lebih awal dari kami.  Semuanya kelihatan ceria dan gembira  bila sudah dapat bersalaman di daratan.




Memang tak terlintas di benak ku, di masjlis ini aku dapat bertemu saudara mara ku yang mempunyai callsign.  Aku merasa bagi terharu dan bercampur gembira.  Aku bangga kerana terdapatnya saudara mara ku yang melibatkan diri dalan Radio Amatuer.  Majlis ini di serikan lagi dengan kehadiran 9M2RIE iaitu anak kepada 9W2KCN.  Beliau sudah pun berpangkat cucu dengan ku.  Memang sesuailah aku dipanggil Tok Wan...... he..he...he..
 9W2NSK - Nazri, yang memakai baju T berwarna hitam,seorang lagi saudara mara ku yang melibatkan diri dengan radia.  Beliau berpangkat anak saudara.
 Itulah 9M2RIE, yang berbaju biru, sedang berbincang sesutu dengan salah seorang rakan.  Tiada lain yang dibincangkan melainkan perkara-perkara yang berkaitan dengan radio.  Itulah uniknya hobi ini.  Di samping dapat berkenalan dengan rakan-rakan yang baru, kita juga dapat dipertemukan dengan yang telah lama terpisah.
Yang sedang QSO tu 9W2CEY, bagitu khusus nampaknya teman kita.  Yang berbaju merah ialah 9W2FLL - Wan, dan yang berbaju melayu berwarna cokolat itulah 9W2KCN, ayahanda kepada 9M2RIE.  Yang berbaju T biru... maaf aku terlupa callsign dan namanya.

 Aku hanya menjadi pendengar yang setia apa yang diceritakan Wan.  Menimba apa yang kita tidak tahu.  Rakan-rakanlah yang menjadi pelengkap kepada kekurangan pada diri kita.





Terima kasih buat rakan-rakan HAM Lokalan Sik, terutama tuan rumah 9W2CEY.  Insya Allah andai di panjang umur dapat kita bersua lagi.  Mudah-mudahan pertemuan dan perkenalan ini akan berkekalan hingga ke akhir hayat.

No comments:

Post a Comment