Thursday, October 7, 2010

MEGA EYEBALL COLEK 1 MALAYSIA - KELAB PUTRA PASIR PUTEH

Pada tanggal 7 Sept. 2010 bersamaan 27 Ramadhan, aku dan xyl berserta rakan HAM Kuala Terenganu bermobil menuju Pasir Puteh kerana menghadiri majlis Mega  Eyeball Colek yang dianjurkaan oleh Kelab PUTRA.  Sekalung terima kasih ku utarakan buat seluruh AJK dan ahli-ahli Kelab PUTRA di atas undangan tersebut
 Aku berserta ahli rombongan ku bertolak  kurang lebih jam 6.30 petang.  Rombongan ku berhenti untuk berbuka  di sebuah restoran di Saujana.  Inilah kali pertama aku berbuka puasa dengan nasi, bagi bulan Ramadhan tahun ini.  Aku berseta rombongan tiba di lokasi kurang lebih jam 9.00 malam.  Kami di sambut oleh rakan-rakan HAM dari  Pasir Puteh dan rakan-rakan HAM dari kawasan lain.




Inilah pemandangan di meja pendaftaran.  Kami dikehendaki mendaftarkan kehadiran di sini.



 Nampaknya rakan-rakan dari Zon Hulu Terengganu bagitu ceria sekali di majlis ini.  Maklumlah dapat bersua dan bersalaman dengan rakan-rakan dari kejauhan yang sama-sama berada di majlis ini.


Berbaju oren dan bertopi, Pengurusi Zon Hulu Terengganu, sedang meneliti atur cara majlis sambil di perhatikan oleh Pengurus ASTRA Kelantan.


Aku hanya menjadi pendengar setia. Pengurus ASTRA Kelantan, 9W2DTS sedang menerangkan kedudukan linking yang bakal menyambungkan tiga buah negeri di Pantai Timur.  Ia itu negeri Kelantan, Terengganu dan Pahang.  Aku menyetujui projek ini.


 Aduh hai....... nampaknya teman kita ni, 9W2 KCG dan XYL bagitu gembira sekali berada di majlis eyeball ini.


Aku pula terpaksa menjadi wakil Zon Kuala Terengganu, memberi ucapan terima kasih di atas jemputan ke majlis eyeball kali ini.  


Aku sempat bertemu 9W2 LCT, Cik Gu Lan, sebelum bertolak pulang.  Dah agak lama juga tak bertemu dan bersalaman di daratan, memandangkan masing-masing bagitu QRL dengan tugasan saltmine.






Sebelum pulang sempat aku bersalam dengan  9W2 DIS dan mengucapkan terima kasih.  Beliau bagitu gembira.  Inilah uniknya hobi ini, disamping dapat rakan baru, kita dapat mempereratkan tali siratul rahim yang telah sedia terjalin.  Bagitulah  Allah jadikan manusia ini supaya dapat berkenalan di antara satu sama lain.  Rombongan ku bertolak pulang kira-kira jam 12.00 tengah malam.  Masing-masing dengan kenangan sendiri. 



















1 comment: